Top 17 motociclete pe care mi-ar sta bine
şi…la care salivez…
Libertate este un cuvant mare, iar pentru vremurile pe care le trăim, un cuvânt poate prea mare… Pentru fiecare din noi, libertatea poate fi un lucru cu totul diferit. Fiecare o poate simţi diferit…
Pentru mine libertate înseamnă plete în vant ( pe unde se poate şi nu ne amendează nenea poliţaiu’ ), piele şi costume, şi drum bun înainte… Ar mai fi una alta de menţionat, dar dup-aia numa’ mă credeţi perversă… şi nu e cazul 😛
Am să încep acest top pentru că dupa cum multa lume ştie… ador motoarele cu tot cu partea lor murdară… Ador să îmi mânjesc degeţelele cu ulei, şi să mai şurubăresc una alta. Cu siguranţă veţi observa că e plin de Harley, să fim serioşi fraţilor, aveţi şi de ce… sunt prea frumoasele legendare şi merită să aibă mai multe locuri în acest top. Aşa deci, şi prin urmare, în fine, şi la urma urmei… să începem :))
1. Harley Davidson Softail ® Custom
Termenul „softail” este înregistrat ca aparţinând companiei Harley Davidson, şi se referă la un sistem mobil de suspensie, cu arcuri care preiau şocul, acestea fiind ascunse bine sub şasiu şi creând impresia unui cadru greu. Aceasta motocicletă pune pumnii în vânt şi picioarele înainte cu un profil de chopper direct din epoca trecută personalizat cu tot ceea ce poate prezenta tehnologia moderna. Se laudă cu un rezervor care îţi indică exact nivelul combustibilului, 5 trepte de viteză, mult crom, o furcă cu inclinaţie de 34 de grade, pneuri de 220 mm pe spate, şi nu în ultimul rând un motor v-twin cu injecţie electronică secvenţială şi răcire pe aer. Preţul începe de la 16.999 $… deci vise plăcute să avem 😀 M-am decis suficient de greu pe care să o pun pe locul I, însă până la urmă am reuşit… să o admirăm pe cea care mi-a încins imaginaţia:
2. Harley Davidson Dyna ® Wide Glide
Ca să nu mă întind prea mult la vorbă am să spun câteva date despre fiecare pe scurt, doar cine e curios va merge mai departe şi-l va întreba pe domnul gugăl dacă vrea mai multe detalii tehnice. :> Acest drăgălaş cruiser face parte din motoarele Dyna Glide la care se lucrează din 1970, aceasta fiind varianta cea mai reuşită (şi nouă in acelaşi timp) şi totodată cea mai stilizată dintre toate, cu acelaşi motor v-twin, având o furcă largă de 32 de grade, cât să stai relaxat ţinând-o de braţe, şi o roată dantelată pe faţa de 21 care să ii dea un farmec aparte. Aşadar ţineţi-vă bine! 😀 Preţul este de la 14.499 $ în sus şi oferă 82 de căluţi putere în schimb.
3. Harley Davidson Dyna ® Super Glide
Numele scris în crom pe capacul bateriei este ceea ce a început procesul Factory Custom în anii ’70. Motorul este negru mat, de 1584 cc Twin Cam 96 montat pe suporţi de cauciuc pentru o călătorie lină şi totodată plina de aere…că doar dupa ele suntem cu toţii înnebuniţi :)) Aş putea spune că trebuie să fie al naibii de comod să stai în ea având în vedere poziţia îndrăzneaţă a furcii atât de aproape de tine, încât pari a fi în ea, nu pe ea. 😀 Păcat că are şaua de o persoană, pun pariu că ar fi doritori.
4. Harley Davidson Dyna ® Fat Bob
Este o motocicletă ceva mai grosolană la aspect, însă tocmai asta îi dă farmecul, alături de farul dublu şi o capacitate cilindrică de 1584. Lansată în 2008, Fat Bob are o prezenţă de stradă inconfundabilă şi o poziţie în şa demnă de o echitaţie veritabilă. Mi se pare extrem de masculină şi deşi poza mai are nişte genţi laterale, am pus-o special pentru senzaţia de „hai să mergem” pe care ţi-o dau. Apropo de ea, cred că i s-ar potrivi lui James Bond 😀
5. Harley Davidson Softail ® Cross Bones
Pentru cunoscatori este inevitabilă comparaţia cu modelul militar WLA. Cadrul care pare rigid, efect accentuat de şaua clasică cu arcuri şi suspensia de pe faţă de tip paralelogram, rezervorul în formă de ochi de pisică şi farul rotund, precum şi jantele vopsite în negru aduc foarte mult cu legendarele modele trecute din armată în mâinile civililor. Şaua poate speria la prima vedere, dar permite amortizarea şocurilor foarte bine. Culorile, toate mate, sunt inspirate din armată: albastru închis, negru şi măsliniu. Nu lipseşte modelul tribal de pe aripi şi logo-ul de pe rezervor desenat, nu aplicat. Tendinţa casei din Milwaukee este de a nu mai pune atât de mult nichel şi polish în motocicletele sale şi de a lăsa strălucirea pe seama renumelui, de unde denumirea de Cross Bones… aşadar back to the bones:
6. 1942 Harley Davidson WLA si XA
Aceste două motoare WLA si XA sunt puţin spusele războinice ale companiei, construite special pentru acţiunile militare al celui doilea Război Mondial. Pentru că mai sus am menţionat, am simţit nevoia să le prezint şi pe aceste minunate modele, care azi sunt de-a dreptul bune de parade şi muzeu. Pe mine însă, nu m-ar deranja una pe stradă 😀 Statele Unite nu au fost însă suplimentate numai de Harley Davidson, o buna concurenţă în acest sens venind din partea companiei Indian.
WLA a numărat 80.000 de bucăţi, care dupa încetarea ostilităţilor au fost vândute ca surplus civililor. Culoarea este de-a dreptul specială, un măsliniu tipic militar, şi nişte cutii laterale cu muniţie care ii dau un farmec aparte, ca să nu mai menţionez de becurile slabe de pe spate care să minimalizeze şansele de a fi depistate.
XA este puţin mai speciala în ceea ce priveşte designul şi roţile groase. Este special construită pentru zona deşertică, însă nu a fost folosită niciodată în luptă.
7. Harley Davidson Police Special
Această motocicletă este făcută special pentru poliţie, şi culoarea sa este de asemenea permisă numai pentru aceştia. Am putea spune păcat, dar această motocicletă este adesea asociată cu farurile roşii, sirene şi staţii radio. Eu cred totuţi că m-aş mândrii ca poliţiştii noştrii să aibă aşa ceva, aşa ca vai de ei cum sunt, să se poata lăuda în locul Logan-elor să aiba un Harley cu motoare v-twin uriaşe, şi un motor care are posibilitatea de a fi lăsat la liber, fără ca acesta să ruleze. Dar suficient cu visele…
8. Harley Davidson XL Sportster 1957
Acest model aduce cu un model anterior de la Harley numit KH, însă Sportsterul este îmbunătăţit cu comenzile mutate pe partea dreaptă, şi lanţul de asemenea. A fost greu pentru început ca lumea să se obişnuiască, dar acest model s-a dovedit a fi mai rapid decat anteriorul, urmând ca acest model “de dreapta” să fie copiat de generaţiile următoare.
9. Harley Davidson – Easy Rider
Easy Rider este un film care spune povestea a doi motociclişti care călătoresc în sudul şi sud-vestul Americii. Celebritatea filmului este strâns legată de faptul că în film s-au folosit droguri adevărate, şi mai apoi pentru că are o legatură strânsă cu generaţia hippie, ascendenţa ei şi decăderea totodată 😀 Este o motocicletă personalizată de constructorii de choppere Cliff Vaugh şi Ben Hardy care au preluat ideile de la Peter Fonda. Pentru film s-au folosit 4 astfel de motoare ( 2 din ele fiind de rezervă) care aparţin de Harley Davidson din anii 1949, 1950 şi 1952 şi anume generaţia Hydra Glide 😀 Acest drăgălaş motor mai apare însă şi în cunoscutul Ghost Rider însă extrem de modificată :> Este superbă, să o poftim aşadar în scenă pe domnişoara Hydra Glide 😀 Frumoasă nu-i aşa?
10. Honda CB-750 1969
Când această motocicletă a fost creată, a răsturnat lumea cu susul în jos. Când spun asta nu spun că s-au dat toţi peste cap cu ea, ci că a revoluţionat lumea motocicletelor cu cei 4 cilindrii care au pus o piatră de hotar în istoria motoarelor. Honda a creat un motor cu patru cilindrii în linie cu came deasupra capului singur, patru carburatoare, 4 evacuări proeminente şi zgomotoase, şi 67 cai putere la 8000 rpm 😀 Sună bine nu? 😀 ia să o vedem:
11. Yamaha Dragstar 1100, 650, 400 xvs
Este unul din cele mai bine vândute şi cumpărate cruisere în România, iar şansele de a le vedea pe străzi încep să crească. Asta mă bucură teribil. Este o motocicletă splendidă şi fericită cu 2 cilindrii în V şi un motor cu răcire pe aer, până aici nimic diferit… însă… farmecul… farmecul este dat de un zgomot acustic fenomenal care poate fi oricând folosit pe post de ,,big cruiser’’ , cu o capacitate cilindrică de 649 şi 40 de armăsari 😀 Preţul începe de la 4500 euro în sus, şi chiar dacă nu toţi ne permitem, măcar să o privim că asta e gratis 😀
12. Yamaha Virago
Face parte din clasa primelor motoare japoneze, cu motorul în V. Este o motocicletă perfectă pentru fete deoarece este foarte uşurica, şi uşor manevrabilă. Este perfectă pentru oraş, fâşneaţă şi subţirică, îţi dă voie să te strecori cu uşurinţă printre maşinile oprite la semafor. Atenţie să nu treceţi pe roşu. 😀 Mulţi spun că motorul cu răcire pe aer este un dezavantaj în oraş, dar nu se incinge atât de tare încât să deranjeze decât dacă stă minute bune pe loc… so go on! Este uşor de cumpărat. La capitolul fiabilitate nu trebuie să vă faceţi probleme dacă alegeţi această motocicletă deoarece întreţinerea este foarte uşoară, piesele destul de ieftine şi accesibile totodată, iar calitatea în sine a motocicletei este superioară. :>
13. BMW R-27 – 1965
Motocicleta R-27 a fost una din primele motociclete BMW care a folosit furca Earles, în locul braţelor telescopice care sunt drepte. Acestă furcă este caracterizată de caracterul adus în spate al braţelor. Deşi nu multă lume ştie BMW a fost constructor de aeronave, însă această activitate a încetat de îndată ce ostilităţile au încetat. Componentele mecanice ale acestei motociclete au fost preluate de la R-26, excepţie făcând şaua care a fost construită să fie mai comodă pentru pasageri. Capacitatea sa cilindrică este de 250 cc, deci este destul de mândră faţă de predecesoarea sa R-26 care era într-un singur cilindru. Preţul său începe de la 5000 de euro în sus, depinde şi de stare ei, şi de unde ;)) aşa deci… invităm în scenă R-27 să ni se prezinte:
14. Indian Chief 1946
Aceste motociclete construite de producătorii din Massachusetts, rivalizează şi în ziua de azi cu cei de la Harley Davidson. Asta şi datorită renumelui de Indian cu care aceştia au ieşit pe piaţă “You can learn to ride it in five minutes” cu 2 ani înaintea celor de la Harley, şi anume 1901. Aceştia au ieşit pe piaţă cu posibilităţi nenumărate de culori ceea ce pentru restul rivalilor era încă o problema, cu motorizări pe lanţ, şi cu suspensii aproape perfecte cât să te poţi bucura de o călătorie lină. Au fost extreme de apreciate şi cunoscute înainte de al doilea Război Mondial prin designul lor unicat, puterea şi stabilitatea care ţi-o ofereau la viteză.
După al doilea Război Mondial, aceştia au scos pe piaţă Indian Chief care se laudă cu un motor în 4 cilindrii, şi o culoare roşie pe care toată lumea a adorat-o de la începuturi, deşi existau şi variante în două tonuri de culoare. Furca acestor motoare a fost folosită şi la Indian Chiefs 841 cu care aceştia aprovizionau armata Statelor Unite. Pentru a fi recunoscută uşor acestei motociclete i s-a franjurat scaunul în stilul tipic Indian, făcându-se astfel foarte uşor de remarcat.
15. Harley Davidson FL Hydra Glide 1954
La împlinirea a 50 de ani, Harley Davidson şi-a sărbătorit aniversarea lansând o nouă motocicletă FL Hydra Glide în ediţie galbenă, cu claxon care aduce cu o trompetă, şi un medalion pe apărătoarea din faţa. Amuzant cum pare, această motocicletă a reprezentat aproape jumătate din vânzările din acel an, însă ceea ce creează misterul în jurul ei e că trebuia sărbătorită cu un an în urma, Harley fiind lansată în 1903. Să o admirăm pe frumoasa Cenuşăreasă:
16. Triumph Bonneville T100
Denumirea acestui model britanic de T100 vine de la viteza maximă de 100 mph (160 de km la ora) pe care o atinge, fiind o motocicletă clasică excelentă pentru oricine preferă o mititică pe străzi. Este dotată cu 67 cp, şi din 2000 de când a fost creată se bucură de îmbunătăţiri şi la momentul actual. Pentru a se păstra retro pentru noi, mititica are câteva modificări care ascund injectoarele de combustibil, în aşa fel încât să rămână un motor old school. În 2009 Triumph a lansat un număr limitat de 650 astfel de motociclete T100, numerotate individual şi semnate, cu un mândru certificat de autenticitate semnat John Bloor (Născut într-o familie de mineri, s-a îmbogăţit în momentul în care şi-a făcut o firmă de construcţii de case, azi fiind unul din cei mai mari constructori de case din Marea Britanie. Mai târziu a cumpărat brandul Triumph în 1983 şi l-a reînnoit investind 80 de milioane de lire).
17. JAWA 350 California
Este prima mea dragoste… şi totodată prima pe care am condus-o :> Excelentă pentru început… bună pentru orice începător. Am pus-o pe locul 17 pentru că este un motor de nota 17, număr care îmi poartă noroc. Are 2 cilindrii, şi 350 cc şi o ţinută excelentă în şa. Este foarte comodă, fiabilă, şi extrem de ieftină, până în 250 de euro poţi găsi una. Se spune că trebuie să şurubăreşti la ea, însă eu contrazic această parte pentru că în 7 luni nu am avut decât o dată baiuri cu ea, şi nici grav nu a fost. Piesele sunt ieftine, se ţine bine pe drum, şi este bună şi la drum lung… pe scurt excelentă.
Acestea fiind spuse, aştept comentarii 😀 ce vă place, ce nu… (astea mai puţin :)) ) Să aveţi o zi însorită, iar pentru cei cu motoare: ASFALT USCAT!! 😀
Te-ai documentat ceva…dar de ce tocmai 17?
Pentru ca initial topul trebuia sa fie de 20 dar… atata de greu m-am decis la ultimele locuri… ca deja… nu mai stiam care pe care… e asa de greu sa selectezi ce iti place mai putin din ceva ce iti place enorm D:
Aha, te-am prins! Sa te prind ca vrei sa te dai cu Dyna, ca parca spuneai ca tu ii esti fidela lu’ Dragstar. :beee:
Drosofila.
Las ca stiu eu.. ma dau pe ce imi flutura pletele in vant… nu sunt chiar asa pretentioasa 😛
Da….frumoase gusturi!!!Sper ca intr-un viitor apropiat sa ai si drumuri pt ele (asta in cazu in care nu te muti unde sunt fabricate majoritatea din ele ).
Desi sunt un patruped convins uneori si saseped:P si mie imi plac motoarele dar….. numai dupa urmatoarea descriere 😛 :sa fie japoneza ,sa fie albastra musai doua tobe de esapament si casca sa fie neagra cu vizoru tot negru si optional o frumoasa de 180 de cm 😀 in spate
Cum ne convingi tu ca ti-ar sta bine pe astea daca nu avem dovada vizuala ? Ai la dispozitie 5 ani sa obtii poze cu tine pe aceste bibelouri si ne-trucate ! Am zis !
ce sunt ma asteea:))) cauta si una mai sport un hayabusa
Mda de unde… nu caut as mor. :))