Marko Bela nu respecta Constitutia

Am stat mult şi am zăbovit…  şi ştiu că mulţi au aşteptat acest articol din partea mea… şi probabil încă se miră că mi-a luat atâta timp să îl scriu… dar uneori statul pe gânduri are rezultate uimitoare. Dacă înainte nu l-am scris, crezând că mi se domoleşte flacăra din privire, azi sunt perfect conştientă că o am în sânge, urmaşii mei au avut antecedente cu ei… la mine însă a copt mult… şi stătea cuminte,  însa într-o zi delicată de 1 Noiembrie am descoperit că nu sunt incapabilă să urăsc…

Am să dau mai jos 10 declaraţii ale liderului UDMR… P**a lela… pardon Marko Bela. Nici nu vreţi să ştiţi ce gândesc. Trust me. 😀

1. „Ni s-a spus că niciodată nu se va reamplasa din nou statuia Libertăţii din Arad. Şi ea există azi. Mai ieri am auzit un politician român (cine altcineva decât omul care conduce ţara cu partea din faţă a capului) spunând că niciodată nu va fi autonomie teritorială. La care putem raspunde, de asemenea, doar cu:  să aşteptăm până la capăt. Dacă vom fi uniţi, cuvântul românesc niciodată, va însemna în maghiară în curând.” Marko Bela – sursa Newsl.

Cine mă cunoaşte… ştie ce spun eu la astfel de replici, nu foarte greu de imaginat… şi da… gândiţi-vă la înjurături pentru că la alea mă gândesc şi eu. 😀

2. „Ne doare Trianonul şi ne doare 1918. Dupa alegeri e sărbătoarea naţională a României, dar evenimentul nu ne bucură, ne doare. Nimeni să nu ne ceară să ne bucurăm de această zi, deşi o respectăm. „ Marko Bela

Acest „om” a declarat, în faţa a 7.000 de participanţi la un spectacol de campanie electorală din 2009 organizat la Sala Sporturilor din Târgu-Mureş, că maghiarii nu se pot bucura la 1 decembrie, această dată însemnând „70 de ani de agonie.”

Uei Marko, over here, ia mai zi odată… câţi ani? câţi? 70… hm… ai facut doar o mică eroare de 20 de ani… :)) Ce fel de ungur eşti tu mah? ( mulţumiri lui WUX pentru această replică) Nici bucăţica aceea de istorie nu ţi-o ştii… atâta câtă îi? Pff… Trianon este un tratat semnat la 4 iunie 1920 şi v-a fost dat cu un deget mijlociu în faţa ochilor, şi declară: „Ungaria renunţă în favoarea României la toate drepturile şi titlurile fostei monarhii austro-ungare situate dincolo de frontierele Ungariei”.

Ah, şi încă ceva, „om’le”, mă rog lui Doamne-doamne să te mai ţină în viaţă încă 10 ani să prinzi centenarul Marii Uniri \:d/ Yeah baby 😉

3. „Dacă copiii maghiari trebuie să înveţe româneşte, atunci şi cei români din zonele locuite de maghiari vor trebui să înveţe ungureşte.”( sursa: realitatea.net)

Oh, da.  Stai şi aşteaptă… până vi se ridică românii aceia în cap, şi vă bat de vă sună apa în cap, aberant…

4.  La acest al patrulea citat, îmi permit să scriu în limba mea… deoarece a fost un discurs rostit în maghiară, şi nu am chef să pun decât traducerea. Asemenea limbi nu se pun pe blogul meu.

Marko Bela: “Nu e uşor să te gândeşti la trecut. Nu la cei 162 de ani trecuţi de la 1848, ci la o altă aniversare, la ce s-a întâmplat la Târgu Mureş acum douăzeci de ani. Şi aceea a fost o lupta pentru libertate, e timpul să o spunem, în sfârşit, clar: începând cu 10 februarie 1990, cu demonstraţia cu cărţi şi lumânări, s-a desfăşurat lupta pentru libertate a maghiarilor din Târgu Mureş. Această luptă pentru libertate a culminat în ziua de 20 martie. Dacă atunci maghiarii din Târgu Mureş şi din împrejurimi, de la Ernei până la Sovata, rămâneau acasă, dacă ţiganii, romii, cum îi numim azi, nu ni s-ar fi alăturat, azi am fi o comunitate învinsă, umilită. Aşa însă suntem şi azi aici, suntem maghiari, ne-am dobândit numeroase drepturi, şi ceea ce n-am reuşit încă, vom dobândi de acum înainte. Azi trebuie să ne amintim şi de această luptă pentru libertate. Mulţumim maghiarilor de acum douăzeci de ani, dintre care mulţi se află şi azi aici, cu noi, mulţumim şi ţiganilor, mulţumim şi acelor români care, în pofida tuturor presiunilor naţionaliste, au înţeles revendicările noastre”, a spus Marko Bela luni, în discursul ţinut în faţa a aproximativ 3000 de maghiari strânşi la Monumentul Secuilor Martiri din Tg Mureş, (sursa:  Ziare.ro).

Marko Bela, încalcă din nou sfidător legea, prin discursul său public, în care face apologia infracţiunii şi aduce un omagiu criminalilor maghiari din martie 1990. Mai mult: el a instigat la lezarea autorităţii statului român prin arborarea de “drapele secuieşti” pe instituţii oficiale conduse de maghiari. Ilegalităţile în lanţ ale acestui udmrist se adaugă celor comise de ministrul României Cseke Attila şi viceprimarului Cluj-Napoca Laszlo Attila, care au asistat impasibil la defăimarea repetată a statului român de către un grup de extremişti maghiari, la manifestări.

Referindu-se la ziua de 15 martie, pe care a considerat-o “aniversarea unuia dintre momentele cele mai luminoase şi mai pure ale naţiunii maghiare” (nota mea: data cand au fost ucişi 40.000 de români), liderul unional a insistat pe mândria de a fi maghiar. ‘tui neamu’ nevoii

5. Referindu-se la arborarea “drapelului secuiesc” pe clădirea Palatului Administrativ din Miercurea Ciuc, Marko Bela consideră că acest lucru nu este grav. “Nu e nici o problemă. Aceste simboluri regionale, comunitare de ce n-ar putea să existe unde avem o astfel de voinţă a comunităţii locale. Important este că, pe lângă aceste simboluri, repet încă odata locale, regionale, să respectăm simbolurile oficiale, să respectăm simbolurile naţionale şi tricolorul românesc şi în cazul nostru şi tricolorul maghiar. În rest, bineînţeles că există o aspiraţie a secuilor, a altor comunităţi de a-şi impune identitatea inclusiv prin simboluri. Este un lucru pozitiv”, a spus Marko Belea :))

Identitatea? Care? Aştia chiar nu respectă nimic, căci ministrul sănătăţii, Attila Cseke a avut pancartă cu “Ţinutul Secuiesc nu este România!” deci unde e respectul, că nu-l văd?

6.“Sunt atacat pentru că, în calitatea mea de viceprim-ministru, am trimis invitaţii cu antetul oficial al Guvernului din Bucureşti unor maghiari, în limba maghiară. Ţin să liniştesc toata lumea că şi în viitor voi scrie în limba maghiară celor care mi se adresează în limba maghiară. Am dobândit, deja, acest drept în această ţară, oricine orice ar spune. Să fim mândri şi de acest lucru“, a spus Marko Bela, adăugând că nu vor “permite oricui ar încerca, din nou, să exileze limba maghiară din viaţa publică”.

In primul rând domnule viceprim-monstru, a trimis unor şcoli româneşti, nu unor maghiari, că maghiarii nu s-ar fi supărat şi nu ar fi făcut scandal pe această temă, care a ajuns publică datorită jignirii libidinoase. Cât despre liniştit, e singurul lucru pe care nu il face cu asemenea discursuri. Cât despre dreptul câştigat, sunt convinsă că este un drept furat, şi luat la abuz, respectul se şi se dovedeşte, nu se câştigă.

7.“România nu mai este de mult timp un stat naţional”, spune preşedintele UDMR, Marko Bela.

Trăzni-m-ar… totul pare permis aici…  În viziunea acestui „om”, mâine ar trebui să vindem ţara maghiarilor… ei bine, în faţa mea, şi a celor care mai au identitate, si în faţa celor care o ştiu in interiorul lor, e un simplu frustrat.  Bine că are el un stat  naţional… Mă bucur enorm…   :))

8.„E un examen important modul în care se raportează cele două partide la legea învăţământului. Cu PSD, prin doamna ministru, am reuşit cât de cât, dar PDL s-a blocat la istorie şi geografie. Nu am reuşit să schimbăm dispoziţiile privind aceste materii. Copiii noştri sunt chinuiţi ca într-o altă limbă să-şi înveţe istoria şi geografia şi de mici vor respinge aceste discipline. În schimb, am reuşit un mare succes cu muzica, pentru că şi prin asta ne putem păstra tradiţia”, a afirmat preşedintele UDMR.

Copii lor învaţă ce vor, dacă domnu Marko Belea le spune să nu inveţe nu o fac. Normal. Ştiu de ce se tem. Că descoperind istoria românilor o să vadă cât de frustraţi au fost cu tot neamul  lor incoace, lipsit de eroi, şi plin de trădători, criminali şi hoti, şi de o lipsă totală de  exemple favorabile şi demne de respectat, şi o să-l iubească pe Avram Iancu, şi pe ei o să ii urască :)) da da…asta e bună. Las că mai bine le stă inculţi şi ştiutori numai de o limbă.

9. El mai spune că UDMR va cere, în discuţiile privind modificarea Constituţiei, ca sintagma „stat naţional” să fie eliminată din Legea fundamentală, pentru că „şi-a pierdut rostul”

Mda măi. Desigur. Mâine la prima oră, schimbăm şi numele Ţării, pentru voi orice…

10. „Gestul domnului Ponta denotă iresponsabilitate şi disperare, dar nu îmi pot explica de ce a recurs la aşa ceva. Când cineva se teme că pierde popularitate şi vizibilitate, încearcă să recurgă la naţionalism”, a adăugat Marko Bela.

Bineînţeles, cum fac ei… Apelează la naţionalismul acela fals… nu cred ca le  e ruşine câtuşi de puţin. Măcar că sunt unguri… şi ca nu au dreptul să se dea mari pe unde nu le fierbe oala… Dar de fapt ce vorbesc eu? Întotdeauna s-au dat mari patrioţi, ei mai marii oameni fără ţară în realitate. Ha ha ha.  Şi nu denota iresponsabilitate, cum crede domnu M… Belea ci poate ceea ce trebuie făcut. Dacă cu frumosul nu se poate…

Menţionez ca poza nu imi apartine, dar e foooarte tare :d

~ de Aleeda pe mai 20, 2010.

38 răspunsuri to “Marko Bela nu respecta Constitutia”

  1. draga mea..libertatea ta de exprimare este un drept relativ,ceea ce faci tu este instigare la discriminare etnica si se pedepseste potrivit codului penal de la 1 la 5 ani
    tine-o tot asa
    bafta in continuare!

  2. Draga mea Vero… as vrea sa ai dreptate, ca atunci el ar fost in puscarie si eu nu as mai fi scris articolul… Da un search pe google la sectiunea bloguri, sa vezi acolo discriminare… la mine e pulbere in vant… sunt doar niste defecte mai exprimate… dar sa vezi la altii…au au au.

  3. Punctual, vreau sa comentez si eu.
    In primul rand catre vero…
    Intr-adevar exista incriminata la art.317 Cod Penal infractiunea „instigare la discriminare”, dar pentru a o putea mentiona cu asa usurinta ar trebui sa ii cunosti cat de cat latura obiectiva (sau intelesul). Ce a a facut Alida prin acest articolul nu aduce defel a instigare, asa cum prevede art.25 coroborat cu art.29 Cod Penal. In plus, fata de domnul Marko Bela care este o persoana publica, se pot face in mare cam tot felul de afirmatii, sau sa imi pastrez tenta juridica, se pot aduce si insulte sau calomnii care nu vor fi antijuridice tocmai in considerarea functiei pe care o ocupa. Daca ar fi sa judecam dupa cum spui tu, atunci toti manifestantii care au fost in Bucuresti pe 19 mai si care au avut pancarte cu „Hotii, talharii, etc” la adresa guvernantilor, ar trebui bagati la inchisoare, nu? In final, sanctiunea incalcarii acestei norme juridice este de la 6 luni la 3 ani inchisoare sau amenda si nicidecum 1-5 ani (mereu se prevede pedeapsa inchisorii alternativa cu amenda).
    Asadar, draga mea vero, daca faci afirmatii de genul asta, ar trebui cat de cat, in limita bunului simt, sa stapanesti notiunile si nu sa le arunci asa la adresa unei persoane foarte bine intentionate.

    Acuma in legatura cu articolul…
    Felicitari Alida pentru articol! Asa se face un comentariu despre atitudinea incalificabila a liderului maghiarilor. Citat si comentariu… in felul asta nu poate veni nimeni sa te acuze de fabulatii! Nu vreau sa mai dezvolt subiectul, pe care oricum l-ai epuizat si argumentat foarte bine. Felicitari inca o data!

  4. :)) f frumos..nu vreau sa ma bat in notiuni juridice…poate ca pt anul 1 la drept intradevar nu stapanesc prea bine notiunile…iar oamenii cu pancarte nu instigau la discriminare…imi cer scuze draga baiete ca ai luato personal..pt mine era un fel de caterinca, stiu de ceva vreme care sunt valorile alidei,si cred ca imi permit dupa atata vreme de cand ne stim sa mai fac misto…din profunda afectiune :)..orikum,din exces de bun simt,nu am sa-mi mai manifest opiniile

  5. zapacita mica :*

  6. Eu unu sunt de parere ca poate sa dea din gura Marko Bela pana nu mai poate nu o faca nimic
    Sunt de parere ca atunci cand se va da autonomie sau ce mai vor ei se vor revolta romani si cred ca va fi a doua revolutie

  7. http://fanu.wordpress.com/2010/05/24/petitie-pentru-romania/

  8. http://fanu.wordpress.com/2010/05/25/fiindca-rezist-la-uitarea-romaniei/

    • ;;) sunt mandra de tine, dar cum spuneam si la tine pe blog… eu imi pierd speranta, incet dar sigur…

  9. mulţumesc pentru comentariu tău. îmi pare rău că eşti aşa de pesimistă. uneori şi eu mă satur de atâta nesperanţă dar totuşi încă mai cred

  10. 😀 ai timp sa te coci :))

  11. Nu-ti cunosteam latura asta…
    In fine, ai dreptul sa zici ce vrei. Insa as vrea sa clarific cateva lucruri.

    1) desi sunt maghiar, nici mie nu-mi place de Marko Bela

    2) in 15 martie nu sarbatorim uciderea nimenui: e pur si simplu inceputul razboiului de independenta. Nu cred ca in acea zi au fost ucisi 40000 de romani, pt ca in acel moment maghiarii si romanii nici nu s-au luptat. Romanii mai tarziu au intrat in acel razboi. Daca stiu eu bine, atunci si romanii au vrut independenta. (Ungaria vroia separarea de la Austria, Romania de la Ungaria – de fapt era vorba de mai multe natiuni). Sunt sigur ca mai am ce invata din istorie, dar nici nu trebuie sa credem tot ce spun extremistii; hai sa ne gandim putin logic.

    3) “România nu mai este de mult timp un stat naţional” – mda… daca inteleg eu bine expresia „stat national”, atunci asta inseamna ca in Romania traiesc numai oameni de nationalitate romana. Si daca ma gandesc bine mai sunt si alte natiuni in tara: rromi, maghiari, ucrainieni, mai nou arabi, chinezi etc. Si eu personal nu vad un lucru rau in asta: dupa parerea mea multiculturalismul este un lucru bun.
    Si stai linistita, nimeni nu vrea ca Transilvania sa fie redata Ungariei!! Este un bull shit! Tot asa de naspa ii si acolo. Tot ce am dori este ca banii produsi in Transilvania sa ramana aici, pt ca nu am chef sa platesc taxe si impozite pe care sa dea ca ajutor social in Moldova sau Oltenia.

    4) nimeni nu zice ca nu vrem sa invatam istoria si geografia Romaniei. Dar de ce sa invatam in romana? Istoria Angliei de ce nu invatam in engleza, Germaniei in germana etc.? Daca ar fi asa, atunci da, ar fi o idee. Dar daca toate celelalte se pot invata in maghiara, sau sarba etc., atunci a Romaniei de ce nu? Nu continutul este problema! Tre’ sa recunosti ca in limba materna intelegi mai bine lucrurile: si atunci nu vrei ca copiii minoritari sa inteleaga mai bine istoria acestei tari?

    5) Pe restul articolului nu commentez, pt ca cred ca si Marko este un nationalist, si spune niste lucruri pe care n-ar trebui. Cred ca adevarul este undeva pe la mijloc. (A! era sa uit: si nu cred in autonomia tinutului secuiesc. Si asta-i un bull shit. Mai bine s-ar axa pe eliminarea coruptiei, dezvoltarea infrastructurii, si mai sunt cateva lucruri unde – din pacate – mai avem mult de muncit)

  12. poate sa zica orice ce vrea, dar eu nu suport ungurii si tiganii
    si nu ! nu sunt rasist ! sunt folositor de creier cand spun asta

  13. Salutare Zootyo… iti multumesc pentru oprirea pe la mine… Sa incep cu inceputul…
    Latura asta …s-a dezvoltat treptat, si crede-ma intemeiat. Intotdeauna s-a intamplat ceva… dar intotdeauna.
    Unu la mana, multiculturalismul e ok, imi place sa vad targuri, sarbatori diferite, etc… nu am nimic cu ei… in felul asta. Imi place si muzica si tot ce tine de culturi… dar sa fim seriosi, e o diferenta.
    Doi la mana nu sunt de acord cu oamenii care au pe buletin trecuta cetatenia romana, si traiesc in Romania, sa invete aceste materii in alta limba. Crede-ma treaba cu invatatul istoriilor in alte limbi, nu are legatura, e vb de locul in care traiesti. Traiesti aici nu acolo. Asta pentru ca si asa, majoritatea habar nu au sa vorbeasca daramite sa scrie fluent, sau corect. Cred ca nu ar trebui invatat in maghiara deoarece, daca eu as trai in Ungaria as avea atata dram de respect sa le invat limba. Si sa le respect tara. Crede-ma respectul de care vb exista numai la unii oameni, cu minte la cap, insa aceia sunt in procent redus. Pacat,,, sunt multe de discutat oricum.
    Si din pacate, maghiarii au comis multe atrocitati, daca mai dai pe la mine, am sa le pun si pe acestea pe blog cat de curand.
    In speranta ca m-am facut cat de cat inteleasa… sa ne auzim cu bine 😉

  14. http://fanu.wordpress.com/2010/06/01/romania-iesi-afara-din-case-sa-dam-jos-clasa-politica/

  15. Mda.. ce sa zic? Nici eu nu vorbesc si nu scriu bine/corect romaneste. Si stii care-i ironia? Ca as vrea sa o fac. Insa la limbi sunt un antitalent… Si nu m-a ajutat nici faptul ca am invatat in lb romana acele materii. (Si culmea, in clasa a 9-a am fost in clasa romana.) Concluzia mea este ca nu in scoala o sa invata copiii lb romana, ci in fata blocului, pe strada, si folosind in viata de zi cu zi. In scoala invata numai ce tine de cultura.

    Daca a venit vorba de respect, atunci da, intradevar sunt maghiari care nu respecta tara/limba. Mai ales in zona harghita si covasna. Dar nu poti generaliza! Daca Hitler a omorat milioane de oameni, atunci nu poti zice, ca ce „mocani” is germanii. „Mocan” a fost Hitler (si inca cativa), dar nu poti generaliza.
    Daca te uiti bine sunt si romani fara de care pamantul ar fi un loc mai bun (vezi de ex acei „suporteri” a U Clujului care l-au batut pe cameramanul jandarmeriei). Si da, sunt si printre maghiari. Sunt in toate natiuni asemenea oameni. Asta nu depinde de natiune, ci de caracter.
    Deci dupa parerea mea poti sa zici ca Marko este un om de nimic, un gunoi, un imbecil, orice – n-am nimic impotriva; dar sa nu zici ca toti maghiarii sunt asa.
    1) Daca zici asta inseamna ca nici Tu nu respecti anumiti oameni – desi nu-i cunosti, si atunci ei de ce sa te respecta?
    2) Desi ne cunoastem, si nu am vazut nici o respingere din partea Ta fata de nationalitatea mea, ma simt jignit. (vezi: „Asemenea limbi nu se pun pe blogul meu.”)

    PS: ce mai canti la chitara in ultimul timp? 🙂

  16. Hm… nu stiu totusi cui ma adresez… oricum ar fi… cer intelegere. Daca mi se da bine, daca nu asta este 😀 Eu am defectele mele, si am sinceritatea sa le spun si pe fata, nu sunt lipsita de curaj. Da fir-ar a naibii de treaba, nu voi pune niciodata pe blogul MEU limba maghiara. E al meu, si il scriu in ce limba vreau, atata am dreptul sa fac. Si da… ma referam la majoritate, exceptiile exista intotdeauna. Poa’ sa fie si de treaba unii, ca asta nu e suficient. Apropo poti sa ma convingi ca unguru’ care si-a stins tigara in steagul Romaniei de pe umerii mei de ziua nationala a Romaniei acu 2 ani era „plin de respect” ? :)) noroc ca nu l-am strans de gat cu el, atata sa se bucure ca daca nu erau prietenii mei probabil ca ii umflam cel putin un ochi 😀

  17. :)) Sunt Zoli, am facut liceul impreuna. Eram cu chitara in mana aproape tot timpul… 😀

    Nu am vrut sa te conving sa postezi in ungureste 🙂 sigur ca nu postezi, doar nu esti proasta. 🙂 nu acest fapt ma deranjeaza, ci – poate gresesc eu – am simtit un dispret in spatele cuvintelor tale fata de limba.

    Si nu vreau nici sa te conving ca maghiarii sunt perfecti. Vreau doar sa te gandesti putin despre lucrurile de care ne povestim aici. Chiar im pare rau ca mereu ai avut de a face cu niste derbedei. Dar crede-ma, acei oameni nu reprezinta majoritatea. Si stii ce-ti zic? Ca daca nu incepem – nici nu vrem – sa intram in normalitate – prin normalitate inteleg un respect reciproc -, atunci o sa ajungem sa ne omoram pe strada. Ceea ce nu cred ca ar fi un lucru benefic. Inca odata iti zic: nu vreau sa te conving. Doar sa te gandesti la viitor. (Referitor la fapte neplacute, am si eu ce reprosa romanilor. Dar nu cred ca majoritatea is asa. Erau niste derbedei si atat. – si crede-ma nu sunt omul care sa provoace. Stiu cazuri in care provocau, si sunt de parere ca acei oameni si-au meritat doza de bataie)

    Mda… si poate ca m-am exprimat inca o data gresit: nu vreau nici sa te opresti din scris, pt ca chiar ai talent. Poti prezenta lucrurile rele din societate, cred ca asta este un lucru benefic. Dar – inca odata – majoritatea nu au de a face cu treburile despre care scrii Tu. Si atunci poate ca n-ar trebui folosit un cuvant care generalizeaza. Uite de ex. ai scris si despre Boc (siteul de 500 mil. euro :O), si nu ai generalizat. Poate reusesti si cu Marko… (De care majoritatea maghiarilor s-au saturat, numai ca nu il pot da jos, pentru ca are relatii, si chestii de genul)

  18. http://fanu.wordpress.com/2010/06/15/sobolanii-rosii-subjuga-romania/

  19. http://fanu.wordpress.com/2010/06/16/sistemul-ticalosit-nu-lasa-nici-o-speranta-pentru-romania/

  20. http://fanu.wordpress.com/2010/06/22/de-unde-vine-salvarea-neamului-romanesc/

    http://fanu.wordpress.com/2010/06/22/natiunea-romana-adusa-din-nou-in-robie/

  21. Imi place fanu cum iti faci reclama pe blogul meu :)) platesti bine?:))

  22. sub nici o formă. am considerat că materialele scrise de mine au tangenţă cu subiectul articolului. iartă-mă te rog dacă stric imaginea blogului tău. te asigur că nu voi mai face postări. raţiunea era doar spre a avea tangenţă cu articolul tău. mulţumesc anticipat pentru înţelegerea realei mele intenţii. blogul tău este la loc de cinste între blogurile enumerate ca fiind favoritele mele. aceasta este ultima mea postare cu scuzele de rigoare atâta vreme cât gestul meu este interpretat greşit. numai bine!

    • Man… nu o lua asa de personal… bineinteles ca imi place sa citesc, si crede-ma nu am nimic cu articolele tale si cu faptul ca le pui aici 😀 cu atat mai bine, ca mai am pe cineva in breasla. Pune linistit, era doar o gluma neinteleasa din partea mea :))

  23. k. ms fain

    • Tu chiar te-ai suparat?:)) buei, fie esti intr-o pasa mai proasta ca a mea… fie ai luat-o cum nu trebuia sa o iei… care din ele?

  24. O, Doamne nu sunt supărat îţi mulţumeam pt că mi ai înţeles demersul

    te am adăugat şi pe lista de mess la prieteni dragi no, amu îi bine?

  25. foarte 😛

  26. Fata draga, inainte sa scrii asemenea lucruri si sa ne pui in aceeasi oala cu marko bela si ceilalti tampiti care nu isi merita locul in parlament..ai putea sa te gandesti macar la fostii tai colegi de clasa,unguri,cu care ai petrecut mai mult timp la liceu si sa-ti dai seama ca nu stau chiar asa lucrurile. Ai impresia ca daca marko vrea ceva,vrem si noi??lasa-l pe marko bela sa vorbeasca, sa zica in continuare prostii,oricum nu e bagat in seama de majoritatea ungurilor din transilvania sau mai bine zis de oameni capabili sa gandeasca normal. Daca iti aduce fericire sa ne jignesti pe toti , indiferent ca suntem oameni normali sau prosti ca si marko, continua ca din partea mea esti o taranca , care se pare nu are ce face acasa si scrie pe blog:) la varsta ta mai bine te-ai gandi la viitorul tau .
    Chiar imi pare rau ca am auzit de blogul tau..ma asteptam ca o persoana care se lauda ca isi foloseste mintea si isi permite sa rada de altii, sa aiba si capacitatea de a selecta oamenii care merita sa fie ascultati si luati in serios.

    • Draga mea colega daca tu esti, Timea da? acesta este blogul meu personal… si aici imi expun parerea cu diferite chestii ale vietii mele. Am defectele mele, si printre acestea se numara si acesta. Daca pe mine ma deranjeaza ca ala face gargara la televizor am tot dreptul sa spun asta. Realitatea care o expun aici, este a mea personala… nu este una de care sa tii cont. Trebuie fie sa imi aduci argumente care sa demonstreze ca nu e asa si ca gresesc, fie sa porti o discutie sanatoasa cu mine. Eu nu te-am facut nici cum. Si nu trebuie sa imi tii morala, pentru simplul fapt ca nu vorbesc de ungurii cu care se poate vorbi, si care sunt „romani” ci de cei care la 1 decembrie mi-au ars steagul cu tigara, si au zis ca se caca pe tara mea, pe acei care m-au facut tiganca cand am iesit din tara, si pe acela cu care am avut un accident de masina (vina fiind a lui) care mi-a rupt motocicleta in doua si nu mi-a platit-o nici azi… ca sa nu iti spun cat am suferit dupa, si mai apoi caruia desi i s-a luat permisul pentru 6 luni, peste o saptamana a omorat pe trecerea de pieton o fetita cu aceeasi masina. Pe acei care la 1 dec 2009 au iesit din biserica imbracati in hortisti strigand Transilvania pamant UNGURESC si asa mai departe. Nu pot sa zic decat ca tu dintre toti nu ar fi trebuit sa te simti ofensata. ma refer la cei care nu realizeazxa in ce tara traiesc… nu pot sa zic mai mult decat ca nu trebuia sa te simti. Asta e parerea mea. Nu am cunoscut nici unul cu care ma imprietenesc cu adevarat, care sa faca dovada de omenie, si are sa ma convinga ca stie istoria Romaniei. Ca tot vbim de Marko Bela nu eu l-am votat cu iguranta, deci daca nu ar fi fost votat de voi de ce ar fi ajuns in pozitie? s-a votat singur singur? in fine. suparati-va cat vreti pe mine. Mai bine m-ati ajuta sa vad realitatea de care vorbiti.

      • M-am simtit pentru ca ai generalizat. Daca ai fi mentionat din prima ca exista si persoane cu bun simt si printre unguri nu comentam nimic. Intradevar asa cum exista infractori si oameni prost crescuti printre ungurii din transilvania asa exista si printre romani. De ce naiba nu putem trai normal fara sa avem probleme cu natia fiecaruia(intrebarea e atat pt unguri cat si pt romani). Pentru mine „acasa” e acolo unde ma simt bine nu unde scrie Romania sau Ungaria pe harta, asta vreau sa intelegeti cu totii ca nu teritoriul „marcat” conteaza ci sa fim oameni! pana la urma toti suntem facuti din acelasi „cacat”

  27. Parerea mea e ca inainte de a face asemenea afirmatii PERSONALE care fac referire nu numai la o persoana, ci la toti cei de etnie maghiara, ar trebui sa te interesezi mai bine care e si PAREREA CELOR DE ETNIE MAGHIARA. Cand ataci pe cineva e bine sa ai o baza, iar afirmatia unor persoane care ii reprezinta (cu sau fara voia lor) pe maghiari te dereanjeaza, ar fi cel putin de bun simt sa ii intrebi si pe ei ce parere au.
    Ca sa nu iti mai pierzi timpul intrebandu-i, iti spun garantat ca cea mai mare parte din ei, sunt impotriva reprezentantilor lor si a actiunilor politice pe care le au, EXACT CUM SUNTEM SI NOI dezamagiti de reprezentantii nostri din parlament/guvern/presedentie. In concluzie ar fi frumos sa iti ceri scuze si sa nu generalizezi asa dupa capul tau pentru ca cu asemenea afirmatii si opinii jignesti multa lume fara nici un drept. Si inca ceva… Dai dovada de nesimtire si nepasare fatza de niste oameni fatza de care ar trebui sa ai ceva mai mult respect, pentru ca pana la urma, cu o mica privire peste granitza ai vedea ca „neamul” lor e ceva mai evoluat si mai cu bun simt decat „neamul” tau.
    Astept in zilele urmatoare niste scuze pentru a ma convinge ca esti capabila sa intelegi cum e logic si de bun simt sa faci comentarii vis-a-vis de anumiti oameni.
    P.S. Ai multe persoane pe care le cunosti si care sunt de etnie maghiara… Intreaba-i ca sa te convingi.

    • Razvan, colegul meu. Acesta este blogul MEU. Al meu personal. Daca e personal inseamna ca scriu chestii personale, sau mentionez ca sunt preluate. Mai apoi, intrebati-ma de ce cred una ca asta. Si apoi sa ma faceti taranca…. ca eu stau si imi pun intrebari si chiar vbesc cu lumea… nu doar sar in sus si strig una alta. Realitatea are tendinta sa doara, si momentan asta vad si asta cred, iar daca pe voi va deranjeaza ce scriu, ce gandesc, si ce fac nu va obliga nimeni sa imi cititi blogul. Ca la alte articole bune nu v-ati ostenit sa ziceti ceva frumos, dar cand vine vorba de cearta sunteti primii. Nu cred ca sunteti in masura sa imi tineti morala ca nu dau in cap la nimeni, si nici de voi personal nu m-am luat, daca asa e si credeti ca gresesc, ce-ar fi fratilor sa ma ajutati sa o vad pe a voastra daca e mai buna.

  28. Nu vad unde ai mentionat tu ca faci referire doar la anumiti unguri… eu vad ca vorbesti la modul general si nu mi-se apre corect deloc tocmai din respect fatza de cei pe care ii cunosti. Imi permit sa te critic pentru ca cuvintele tale m-au jignit si pe mine personal mai mult sau mai putin direct.
    Cat despre blog-ul tau, este un blog personal insa este public, si din moment ce exista posibilitatea de a primi raspunsuri la parerile tale, eu zic ca ar trebui sa accepti si criticile si laudele. Dar insist din nou sa reformulezi ori sa mentionezi de la inceput la care anume din unguri faci referire, nu ulterior cand lumea a citit si s-a simtit jignita.
    Cat despre jigniri… as spune ca sunt aduse reciproc, insa expresia de taranca a fost mentionata in contextul in care implici toti maghiarii intr-o oala, si cred ca realizezi si tu ca indiferent daca cunosti sau nu parerea lor despre marko bella sau altii, poti sa iti dai seama ca sunt si cativa care sunt contra…

  29. M-am decis sa imi spun si eu parerea la acest articol.
    Mai intai as dori sa clarific un lucru: de ce maghiarii se simt atat de importanti incat sa aiba cerinte fata de romani?
    Ei cer sa nu fie discriminati, cer sa poate sa se exprime si sa invete in limba etniei lor.
    Nu am nimic cu asta decat ca ei trebuie sa realizeze ca sunt nascuti ROMANI desi parintii sau bunicii lor au venit din Ungaria si doresc sa transmita cultura lor copiilor.
    Eu am trait mare parte din ultimii ani in Franta si imi dau seama cum e sa fii intr-o tara straina, deci am o intelegere a maghiarilor care au venit in Romania. Daca as avea copii aici sigur i-as invata romaneste si as transmite cunostiintele mele dar nu as avea aroganta de a cere acestei tari drepturi si privilegii sau chiar autonomie teritoriala. Sigur maghiarii imi vor povesti acum despre istorie si implicarea lor in cultura transilvaneana. Eu le voi raspunde diplomatic cu un cuvant pe care ei il urasc: Trianon. Argumentele istorice care le aduc maghiarii la cererile lor nu ma intereseaza deoarece noi traim in alta societate decat cea de acum o suta de ani. Vreau argumente de actualitate!
    Haideti sa vedem cati maghiari sunt pe teritoriul Romaniei: Wikipedia ne spune ca ei fac 6.6 la suta din populatie, asta inseamna putin peste un milion trei sute de oameni. Desi ponderea este mica guvernul le-a dat privilegii si a discriminat pozitiv. De ce? Pentru ca maghiarii au pondere mare in politica prin UDMR, nu pentru maghiarii de rand. Astfel guvernul asigura o majoritate decizionala, multumind reprezentatii maghiarilor (da, ei reprezinta orice ati spune) si cererile lor separatiste si anticonstitutionale.
    Orice mi-ar spune un maghiar despre faptul ca pe el nu il reprezinta Marko Bela, eu ii voi raspunde ca la fel il reprezinta cum ma reprezinta pe mine Traian Basescu. Imi place acest lucru? Nu, dar trebuie sa il accept si sa imi iau responsabilitatea ca cetatean.

    Maghiarii din Romania nu vor sa fie discriminati? Ei se victimizeaza si se discrimineaza singuri. Cum? Prin faptul ca refuza sa interactioneze cu restul societatii. Pastreaza o omunitate care nu face decat sa regreseze tara din punct de vedere social si civic. In momentul in care avem maghiari care refuza sa mearga la cursuri cu romani, cand toate evenimentele culturale ale dansilor sunt anuntate si afisate in maghiara, cand un vanzator in piata te acosteaza in maghiara, in momentul in care esti invitat de paste la ei acasa si ti se servesc oua in tricolorul unguresc….cand maghiarii lucreaza in magazine unguresti iar patronii unguri angajeaza doar maghiari…atunci ei se izoleaza si creaza aceasta discriminare de care vorbesc. Si lista continua.
    Eu imi dau seama ca sunt roman si imi iau responsabilitatea pentru cocalari, tiganii din Franta, taranii care se omoara intre ei in birt. Fac parte din acelasi popor, au acelasi lucru scris pe buletin, scoala tot in Romania au facut-o s.a.m.d. De ce maghiarii nu realizeaza ca si ei sunt romani mai intai si dupa aceea de etnie maghiara? Asa cum eu trebuie sa accept reprezentantii politici, tara, oamenii, asa si maghiarii ar putea sa accepte ca UDMR-ul ii reprezinta ca minoritate, ca si Marko Bela? Cred ca nu ar avea niciun roman aversiune fata de maghiari daca nu ar fi atat de separatisti si aroganti si nationalisti. Stiu ca nu toti sunt asa dar acceptati oameni buni ca majoritatea dintre voi sunt natonalisti si aroganti in loc sa fiti mai umili si sa incercati sa va integrati ca sa ducem societatea mai sus.
    In Cluj avem un teatru maghiar si altul roman, avem scoli cu clase maghiare si romanesti, avem evenimente culturale la fel, avem pana si baruri in care se stie ca ies ungurii.

    Cand maghiarii vor inceta sa fie separatisti atunci poate am uita istoria atat de sumbra dintre cele doua popoare si am avansa.

    Pana atunci insa la final tin sa imi spun parerea personala poate nu atat de argumentata ca lucrurile spuse mai inainte.
    Nu imi plac anumiti maghiari pentru ca se cred mai buni cetateni decat romanii. nu imi place sa aud limba deoarece fonetic nu pot sa o caracterizez decat ca „spurcata” pe langa italiana de exemplu. Nu imi plac deloc cererile teritoriale bazate pe spiritul sovin care guverneaza UDMR-ul, nu imi place ca nu stiu cand si unde sa ma duc la un concert cu artisti maghiari desi sunt unii excelenti deoarece nu se afiseaza decat in ungureste si nu imi place ca roman fiind in tara ta o minoritate te trateaza ca pe un om de nimic daca intri intr-un restaurant unguresc, sau un magazin unguresc, sau o expozitie, etc.

    Aceste pareri personale mi s-au format din experienta. Cine vrea sa imi schimbe aceste pareri sa imi arate ca nu e asa iar pentru cei care raspund primiei parti a post-ului, va rog argumentat..

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat: